Minimum követelményszint 2. évfolyam végére
Magyar irodalom – Olvasás
A tanuló képes legyen:
- ismert típusú írott utasítások megértésére, végrehajtására (szövegértés néma olvasással),
 
Néma szövegértő olvasásának minimum követelményszintje: 40%
- kérdésekre adott válaszok értelmes megfogalmazására rövid mondatokban
 - tanult memoriterek szöveghű elmondására /Választható: Petőfi S.: Anyám tyúkja, József Attila: Altató, Petőfi Sándor: Itt van az ősz…/
 - szavak, szószerkezetek,rövid mondatok néma és hangos olvasására, minimum a szavak szintjén olvasó.
 - olvasott szöveg tartalmának elmondására tanítói kérdésekre
 
Magyar nyelv-Írás
- Szabályos betűalakításra és betűkapcsolásra a szavak, szókapcsolatok, mondatok és rövid szövegek írásakor.
 - Az íráshasználat normáinak megtartására.
 - Elvárható tempójú írásra.
 - Két-három összefüggő mondat leírására másolással, tollbamondás után vagy emlékezetből. Minimum követelményszint: 40 %.
 - A mondat, a szó, a hang, a betű felismerésére és megnevezésére.
 - Az ábécé hangjainak felsorolására.
 - A betűrend használatára egyszerűbb gyakorlati feladatokban.
 - A hangok csoportosítására fajtájuk és időtartamuk szerint.(Rövid/Hosszú Magánhangzók, Mássalhangzók)
 - A szótagolás szabályszerűségeinek felismerésére.
 - A szótő felismerésére, a toldalékok jelölésére.
 - A toldalékos szavak felismerésére szövegben. Szavak toldalékos alakjának alkotására segítséggel
 - A -ba, -be, -ban, -ben ragos szóalakok helyes használatára és leírására.
 - A beszélői szándék felismerésére a kijelentő és a kérdő mondatokban.Megnevezésükre.
 - A j és ly használatára az ismert szókincs körében, legalább 40 % elérése.
 
Szabályismeret és alkalmazás:
- az időtartam jelölésére;
 - a kiejtéstől eltérő hang- kapcsolatok( segítséggel);
 - A mondatkezdő nagybetű és a megfelelő mondatvégi írásjel jelölésére, alkalmazására írásbeli feladatokban.
 - Mondatok szavakra bontására.
 
