Minimum követelményszint 2. évfolyam végére
Magyar irodalom – Olvasás
A tanuló képes legyen:
- ismert típusú írott utasítások megértésére, végrehajtására (szövegértés néma olvasással),
Néma szövegértő olvasásának minimum követelményszintje: 40%
- kérdésekre adott válaszok értelmes megfogalmazására rövid mondatokban
- tanult memoriterek szöveghű elmondására /Választható: Petőfi S.: Anyám tyúkja, József Attila: Altató, Petőfi Sándor: Itt van az ősz…/
- szavak, szószerkezetek,rövid mondatok néma és hangos olvasására, minimum a szavak szintjén olvasó.
- olvasott szöveg tartalmának elmondására tanítói kérdésekre
Magyar nyelv-Írás
- Szabályos betűalakításra és betűkapcsolásra a szavak, szókapcsolatok, mondatok és rövid szövegek írásakor.
- Az íráshasználat normáinak megtartására.
- Elvárható tempójú írásra.
- Két-három összefüggő mondat leírására másolással, tollbamondás után vagy emlékezetből. Minimum követelményszint: 40 %.
- A mondat, a szó, a hang, a betű felismerésére és megnevezésére.
- Az ábécé hangjainak felsorolására.
- A betűrend használatára egyszerűbb gyakorlati feladatokban.
- A hangok csoportosítására fajtájuk és időtartamuk szerint.(Rövid/Hosszú Magánhangzók, Mássalhangzók)
- A szótagolás szabályszerűségeinek felismerésére.
- A szótő felismerésére, a toldalékok jelölésére.
- A toldalékos szavak felismerésére szövegben. Szavak toldalékos alakjának alkotására segítséggel
- A -ba, -be, -ban, -ben ragos szóalakok helyes használatára és leírására.
- A beszélői szándék felismerésére a kijelentő és a kérdő mondatokban.Megnevezésükre.
- A j és ly használatára az ismert szókincs körében, legalább 40 % elérése.
Szabályismeret és alkalmazás:
- az időtartam jelölésére;
- a kiejtéstől eltérő hang- kapcsolatok( segítséggel);
- A mondatkezdő nagybetű és a megfelelő mondatvégi írásjel jelölésére, alkalmazására írásbeli feladatokban.
- Mondatok szavakra bontására.