I. Gondolkodás
– tudjon egyszerű tárgyakat, elemeket sorba rendezni, összehasonlítani, szétválogatni
– legyen képes a halmazok számosságának megállapítására (20-as számkörben)
– legyen képes egyszerű növekvő és csökkenő számsorozatokat felismerni;
II. Számtan, algebra
– tudja a halmazokat összehasonlítani számosságuk szerint;
– biztosan írja, olvassa, rendezze sorba nagyság szerint a számokat húszas számkörben;
– Egyszerű összefüggések: több, kevesebb, egyenlő megfogalmazása, lejegyzése, relációs jelek alkalmazása.
– képezzen egyszerű szabály alapján növekvő és csökkenő szám sorozatokat;
– ismerje a számok kéttagú összeg-és különbségalakjait húszas számkörben;
– ismerje fel a páros és páratlan számokat;
– tudja a számok szomszédjait;
– tudjon hozzátevést, elvételt tevékenységgel elvégezni, a műveletet szóban megfogalmazni;
– legyen kellő gyakorlata az összeadás, kivonás, bontás, pótlás alkalmazásában;
– tudjon egyszerű szöveges feladatot lejegyezni rajzzal, számokkal, művelettel tanítói segítséggel.
III. Geometria, mérés
– legyen képes helymeghatározásra a tanult kifejezések alkalmazásával; (alatta, felette, mellette…)
– ismerje fel, tudja kiválasztani az alakzatok közül a háromszöget, négyszöget és a kört;
A fenti, megjelölt tematikus egységek követelményeinek alkalmazása a kiadott feladatlapon : minimum teljesítés: 40 %