Kimeneteli követelmények 1. évfolyam:

  • Képzelőerő, belső képalkotás fejlődése.
  • Az életkornak megfelelő, felismerhető ábrázolás készítése.
  • Az alkotótevékenységnek megfelelő, rendeltetésszerű és biztonságos anyag- és eszközhasználat, a környezettudatosság szempontjainak egyre szélesebb körű figyelembevételével.
  • A felszerelés önálló rendben tartása.
  • A képalkotó tevékenységek közül személyes kifejező alkotások létrehozása.
  • Alkotótevékenység és látványok, műalkotások szemlélése során néhány forma, szín, vonal, térbeli hely és irány, felismerése, használatára.
  • A szobor, festmény, tárgy, épület közötti különbségek felismerése.
  • Látványok, műalkotások néhány perces szemlélése.
  • Médiumok azonosítása, igény kialakítása a médiahasználat során a tudatosabb választásra, illetve reflektív médiahasználat.
  • Médiaélmények változásának és médiatapasztalattá alakíthatóságának felismerése. A médiaszövegek néhány elemi kódjának a (kép, hang, cselekmény) azonosítása, illetve ezzel kapcsolatos egyszerű összefüggések felismerése (pl. médiaszövegek emberek által mesterségesen előállított tartalmak, kreatív kifejező eszközöket használnak, amelyek befolyásolják azok hatását).
  • A személyes kommunikáció és a közvetett kommunikáció közötti alapvető különbségek felismerése.
  • Az életkorhoz igazodó internetes tevékenységek gyakorlása és az abban rejlő veszélyek felismerése.
  • Az alkotó és befogadó tevékenység során a saját érzések felismerése, és azok kifejezése.

Minimum követelmény:

  • Ismerje az évfolyam számára előírt eszközöket, és tudja azokat rendeltetésszerűen használni.
    • Ismerkedjen meg a természet és az ember alkotta jelekkel.
    • Tudjon viszonyítani (kisebb-nagyobb).
    • Ismerje fel a főszíneket, a fehéret és a feketét.
    • Tudjon vonal, folt és színképzéssel alkotást létrehozni.
    • Legyen képes egyszerű tárgyak létrehozására.
    • Fejlődjön esztétikai érzéke.
    • Tudjon közös beszélgetésekbe bekapcsolódni, egy-egy látványra rácsodálkozni.
    • Tudja mi a sík, tömeg, térforma (tapasztalás, érzékelés).
    • Tudja, mi a pont, egyenes, görbe, kör.