A világ a hidegháború idején
A tanuló ismerje a két pólus jellemzőit, mely országok vannak benne jelen.
A diákok ismerjék mi jellemző a 3. világ országaira. Mely országok találnak kiutat a nyomorból?
Milyen konfliktusok jellemezték a hidegháborút?
Milyen szerepe volt az űrversenynek a hidegháborúban?
A tanuló értse, hogy miért bomlik fel a keleti tömb.
A tanuló tudja ismertetni az európai integrációs folyamatot, annak okait, fontosabb állomásait.
Fogalmak: tervgazdaság, ENSZ, vasfüggöny, olajár-válság,
Személyek: Sztálin, Churchill, John Fitzgerald Kennedy, Nyikita Sz. Hruscsov, Leonyid Brezsnyev, Mikhail Gorbacsov, Ronald Reagan,
Térkép: Vasfüggöny, keleti tömb és a nyugati tömb országai Európában, NSZK, NDK, Jugoszlávia
Évszámok: 1945., 1953., 1957., 1975., 1989., 1990., 1992.
Magyarország a szocializmus évtizedeiben
A diák ismerje a Rákosi-diktatúra kialakulását, jellemzőit.
Milyen szerepe volt Nagy Imrének az enyhülés folyamatában.
A tanulós ismerje az 1956-os forradalom kitörésének okait, eredményeit, leverését.
A tanuló ismerje a forradalom utáni megtorlásokat, a Kádár-rendszer kiépülését
A diák tudja jellemezni a Kádár-rendszert.
A tanuló ismerje, hogyan ment végbe a rendszerváltás 1989-90-ben.
Évszámok: 1949., 1953-55., 1956.10.23., 1989-90.
Személyek: Rákosi Mátyás, Kádár János, Nagy Imre, Rajk László, Király Béla, Tildy Zoltán, Nagy Ferenc, Csoóri Sándor, Orbán Viktor, Antall József,
Fogalmak: államosítás, pártállam, szocializmus, padlássöprés, ÁVH, koncepciós per, BM III/III.,
A globalizálódó világ és Magyarország
A tanuló értse, hogy mit jelent a globalizáció, és milyen problémákat okoz.
A diákok ismerjék a határon túli magyarság megpróbáltatásait Trianon után, és a jelenkori helyzetüket.
A tanuló ismerje a hazai kisebbségeket.
Értsék, hogy a magyarországi államszerkezete hogyan épül fel a rendszerváltás után.
Fogalmak: alkotmány, nemzetiség, törvényhozás, végrehajtás, igazságszolgáltatás, migráció, terrorizmus, globalizáció,