Természetes és nem természetes mozgásformák
- A gyakorláshoz szükséges alakzatok öntevékeny gyors kialakítása.
- Öntevékeny részvétel a szervezési feladatok végrehajtásában.
- A bemelegítésre, a sokoldalú előkészítésre, valamint a képességfejlesztésre
alkalmas mozgásformák, gyakorlatok folyamatos, pontosságra törekvő és
megfelelő intenzitású végrehajtása.
- 8-10 gyakorlattal önálló bemelegítés végrehajtása.
- A tanévben alkalmazott gimnasztika alapvető szakkifejezéseinek ismerete.
- A testtartásért felelős izmok tudatos, koncentratív fejlesztése. A biomechanikailag
helyes testtartás kialakítása.
- Relaxációs módszerek alkalmazásával a feszültségek önálló szabályozása.
- A bemelegítés és a levezetés szempontjainak ismerete.
Sportjátékok
- A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása
testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.
- Törekvés a játékelemek (technikai, taktikai elemek) pontos, eredményes
végrehajtására és tudatos kontrollálására.
- A sportjátékok játékszabályainak ismerete és alkalmazása.
- Szabálykövető magatartás, önfegyelem, együttműködés kinyilvánítása a
- sportjátékokban.
- Részvétel a kedvelt sportjátékban a tanórán kívüli sportfoglalkozásokon vagy egyéb
szervezeti formában.
Atlétika jellegű feladatok
- A tanult futó-, ugró-, dobógyakorlatok jártasság szintű elsajátítása.
- A rajtok végrehajtása az indítási jeleknek megfelelően.
- A vágta és a tartósfutás technikájának végrehajtása a mozgásmintának
- megfelelően.
- Ugrásoknál a nekifutás távolságának és sebességének kialakítása tapasztalatok
- felhasználásával.
- A kislabda-hajító technika képességeknek megfelelő elsajátítása.
- A kar- és láblendítés szerepének ismerete az el- és felugrások eredményességében.
- Az atlétikai versenyek alapvető szabályainak ismerete.
- Szervezési feladatok vállalása a tanórai versenyek lebonyolításában.
Torna jellegű feladatok
- A testtömeg uralása nem szokványos támaszhelyzetekben és
támaszgyakorlatokban – szükség esetén segítségadás mellett.
- A tanult akadályleküzdési módok és feladatok biztonságos végrehajtása.
- A dinamikus és statikus egyensúlygyakorlatok végrehajtása a képességnek
- megfelelő magasságon, szükség esetén segítségadás mellett.
- Talaj-, illetve gerendagyakorlat önálló összeállítása.
- Az aerobik alaplépések összekapcsolása egyszerű kartartásokkal és
kargyakorlatokkal.
- Az alaplépésekből 2-4 ütemű gyakorlat végrehajtása helyben és haladással, zenére
is.
- A ritmikus sportgimnasztika egyszerű tartásos és mozgásos gyakorlatelemeinek
bemutatása.
- A járások, ritmizált lépések, futások és szökdelések technikailag megközelítően
helyes végrehajtása.
- A gyakorlatvégzések során előforduló hibák elismerése és a javítási megoldások
elfogadása.
- A balesetvédelmi utasítások betartása.
- Segítségnyújtás a társaknak.
Alternatív környezetben űzhető sportok
- A tanult alternatív környezetben űzhető sportágak alaptechnikai gyakorlatainak
bemutatása.
- A sportágak űzéséhez szükséges eszközök biztonságos használata.
- A természeti és környezeti hatások és a szervezet alkalmazkodó képessége közötti
összefüggés ismerete.
- A természeti környezetben történő sportolás egészségvédelmi és környezettudatos
viselkedési szabályainak elfogadása és betartása.
- A mostoha időjárási feltételek mellett is aktív részvétel a foglalkozásokon.
Önvédelmi és küzdőfeladatok
- Az alapvető önvédelmi fogások és eséstechnikák elfogadható bemutatása, különös
tekintettel a tompítási technikákra, Grundbirkózásban az alaphelyzetek, a kitolás és
a kihúzás végrehajtása.
- A dzsúdó elemi guruló- és esés gyakorlatainak bemutatása.
- Jártasság néhány önvédelmi fogásban.
- A test-test elleni küzdelmet vállalása.
- Belátása annak, hogy a küzdősportok nem az agresszió eszközei. Érzelmek és az
esetleges agresszió szabályozása.
- Mások teljesítményének elismerése.
- A feladatok végrehajtásában aktivitásra törekvés.
- A tanult önvédelmi és küzdő jellegű feladatok szabályainak ismerete és
alkalmazása.
- A továbbhaladás feltétele a tanórák 70%-án való részvétel. Amennyiben ez felszerelés hiány miatt nem valósul meg, úgy a tanuló nem felelt meg a továbbhaladás feltételeinek.