Természetes és nem természetes mozgásformák

  • A gyakorláshoz szükséges alakzatok öntevékeny gyors kialakítása.
  • Öntevékeny részvétel a szervezési feladatok végrehajtásában.
  • A bemelegítésre, a sokoldalú előkészítésre, valamint a képességfejlesztésre

alkalmas mozgásformák, gyakorlatok folyamatos, pontosságra törekvő és

megfelelő intenzitású végrehajtása.

  • 8-10 gyakorlattal önálló bemelegítés végrehajtása.
  • A tanévben alkalmazott gimnasztika alapvető szakkifejezéseinek ismerete.
  • A testtartásért felelős izmok tudatos, koncentratív fejlesztése. A biomechanikailag

helyes testtartás kialakítása.

  • Relaxációs módszerek alkalmazásával a feszültségek önálló szabályozása.
  • A bemelegítés és a levezetés szempontjainak ismerete.

Sportjátékok

  • A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása

testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.

  • Törekvés a játékelemek (technikai, taktikai elemek) pontos, eredményes

végrehajtására és tudatos kontrollálására.

  • A sportjátékok játékszabályainak ismerete és alkalmazása.
  • Szabálykövető magatartás, önfegyelem, együttműködés kinyilvánítása a
  • sportjátékokban.
  • Részvétel a kedvelt sportjátékban a tanórán kívüli sportfoglalkozásokon vagy egyéb

szervezeti formában.

Atlétika jellegű feladatok

  • A tanult futó-, ugró-, dobógyakorlatok jártasság szintű elsajátítása.
  • A rajtok végrehajtása az indítási jeleknek megfelelően.
  • A vágta és a tartósfutás technikájának végrehajtása a mozgásmintának
  • megfelelően.
  • Ugrásoknál a nekifutás távolságának és sebességének kialakítása tapasztalatok
  • felhasználásával.
  • A kislabda-hajító technika képességeknek megfelelő elsajátítása.
  • A kar- és láblendítés szerepének ismerete az el- és felugrások eredményességében.
  • Az atlétikai versenyek alapvető szabályainak ismerete.
  • Szervezési feladatok vállalása a tanórai versenyek lebonyolításában.

Torna jellegű feladatok

  • A testtömeg uralása nem szokványos támaszhelyzetekben és

támaszgyakorlatokban – szükség esetén segítségadás mellett.

  • A tanult akadályleküzdési módok és feladatok biztonságos végrehajtása.
  • A dinamikus és statikus egyensúlygyakorlatok végrehajtása a képességnek
  • megfelelő magasságon, szükség esetén segítségadás mellett.
  • Talaj-, illetve gerendagyakorlat önálló összeállítása.
  • Az aerobik alaplépések összekapcsolása egyszerű kartartásokkal és

kargyakorlatokkal.

  • Az alaplépésekből 2-4 ütemű gyakorlat végrehajtása helyben és haladással, zenére

is.

  • A ritmikus sportgimnasztika egyszerű tartásos és mozgásos gyakorlatelemeinek

bemutatása.

  • A járások, ritmizált lépések, futások és szökdelések technikailag megközelítően

helyes végrehajtása.

  • A gyakorlatvégzések során előforduló hibák elismerése és a javítási megoldások

elfogadása.

  • A balesetvédelmi utasítások betartása.
  • Segítségnyújtás a társaknak.

Alternatív környezetben űzhető sportok

  • A tanult alternatív környezetben űzhető sportágak alaptechnikai gyakorlatainak

bemutatása.

  • A sportágak űzéséhez szükséges eszközök biztonságos használata.
  • A természeti és környezeti hatások és a szervezet alkalmazkodó képessége közötti

összefüggés ismerete.

  • A természeti környezetben történő sportolás egészségvédelmi és környezettudatos

viselkedési szabályainak elfogadása és betartása.

  • A mostoha időjárási feltételek mellett is aktív részvétel a foglalkozásokon.

Önvédelmi és küzdőfeladatok

  • Az alapvető önvédelmi fogások és eséstechnikák elfogadható bemutatása, különös

tekintettel a tompítási technikákra, Grundbirkózásban az alaphelyzetek, a kitolás és

a kihúzás végrehajtása.

  • A dzsúdó elemi guruló- és esés gyakorlatainak bemutatása.
  • Jártasság néhány önvédelmi fogásban.
  • A test-test elleni küzdelmet vállalása.
  • Belátása annak, hogy a küzdősportok nem az agresszió eszközei. Érzelmek és az

esetleges agresszió szabályozása.

  • Mások teljesítményének elismerése.
  • A feladatok végrehajtásában aktivitásra törekvés.
  • A tanult önvédelmi és küzdő jellegű feladatok szabályainak ismerete és

alkalmazása.

  • A továbbhaladás feltétele a tanórák 70%-án való részvétel. Amennyiben ez felszerelés hiány miatt nem valósul meg, úgy a tanuló nem felelt meg a továbbhaladás feltételeinek.