Kimeneteli követelmények 2. évfolyam:

  • Képzelőerő, belső képalkotás fejlődése.
  • Az életkornak megfelelő, felismerhető ábrázolás készítése.
  • Az alkotótevékenységnek megfelelő, rendeltetésszerű és biztonságos anyag- és eszközhasználat, a környezettudatosság szempontjainak egyre szélesebb körű figyelembevételével.
  • A felszerelés önálló rendben tartása.
  • A képalkotó tevékenységek közül személyes kifejező alkotások létrehozása.
  • Alkotótevékenység és látványok, műalkotások szemlélése során néhány forma, szín, vonal, térbeli hely és irány, felismerése, használatára.
  • A szobor, festmény, tárgy, épület közötti különbségek felismerése.
  • Látványok, műalkotások néhány perces szemlélése.
  • Médiumok azonosítása, igény kialakítása a médiahasználat során a tudatosabb választásra, illetve reflektív médiahasználat.
  • Médiaélmények változásának és médiatapasztalattá alakíthatóságának felismerése.
  • A médiaszövegek néhány elemi kódjának a (kép, hang, cselekmény) azonosítása, illetve ezzel kapcsolatos egyszerű összefüggések felismerése (pl. médiaszövegek emberek által mesterségesen előállított tartalmak, kreatív kifejező eszközöket használnak, amelyek befolyásolják azok hatását).
  • A személyes kommunikáció és a közvetett kommunikáció közötti alapvető különbségek felismerése.
  • Az életkorhoz igazodó internetes tevékenységek gyakorlása és az abban rejlő veszélyek felismerése.
  • Az alkotó és befogadó tevékenység során a saját érzések felismerése, és azok kifejezése.

Minimum követelmény:

  • Tudja, mi az azonosság, hasonlóság.
  • Legyen tisztában a beállítás tárgyainak arányával.
  • Tudja, mi a kontraszt.
  • Ismerje a fő- és mellékszíneket.
  • Tudja a tempera és vízfesték jellemző fogásait alkalmazni.
  • Tudjon valamely eseményt, élményt megfogalmazni.
  • Legyen jártas az eszköznélküli anyagalakításban.
  • Tudjon valamely eseményt, élményt vizuálisan megjeleníteni.
  • Legyen képes egyszerű bábokat tervezni, megalkotni.
  • Ismerjen néhány népművészeti technikát.
  • Gyermekkori sajátosságainak megfelelően tudjon jeleket felismerni, új jeleket alkalmazni a közlekedés vagy tanulmányaihoz kapcsolódóan más területen.
  • Legyen képes élmény befogadására saját és társai munkájának elemzése során.
  • Ismerje lakóhelyének legalább egy nevezetes műalkotását.

Legyen képes alkalmazni néhány kézműves-technikát.