Kedves Szülők!

2025/26-os tanévben két sportosztályt  tervezünk indítani, melyekbe a tavaszi MÁRCIUS 29-én szombaton – délelőtt- tartandó alkalmassági vizsgán való megfelelés útján lehet felvételt nyerni. Kijelölt körzethatárunk nincs, az ország bármely részéről jelentkezhetnek hozzánk a gyerekek.

Az 1.a osztályban csoportbontásban oktatjuk a testnevelést. Az osztály egyik felének a Polgár Judit nevével fémjelzett, általa kifejlesztett Sakkpalota képességfejlesztő program lesz beemelve, heti 1 sakkórával, tanító néni által tartott testnevelés órákkal (heti 5 óra).

Az osztály másik felének szaktanár tartja majd a testnevelést (heti 6 óra). Ide azokat várjuk, akik bármilyen sportág iránt elköteleződni kívánnak, bármilyen egyesületnél pl. labdarúgás, kézilabda, úszás, jégkorong… A harmadik évfolyamtól már, azonban kötelező lesz sportegyesületnél igazolt versenyzőnek lenni.

A tanító nénikkel, személyesen lehet találkozni a 2025. MÁRCIUS 3-án 15 órától kezdődő Szülői tájékoztatón és a MÁRCIUS 19-én 14.30 – 15.30-ig tartó játékos, ISKOLAHÍVOGATÓ foglalkozáson.

Az 1.a osztály tanítói: Garainé Nagy Katalin és Matlagné Ponyiczki Anikó.

Anikó néni és Kati néni

„Már 20 éve tanítunk együtt, de barátságunk még ennél is régebbi. Ez a szoros kötelék segít minket át sok-sok akadályon. Mivel jól érezzük magunkat egymás társaságában, ez megalapozza a gyermekekkel való derűs együttléteket is. Szeretünk viccelődni. A humor elengedhetetlen a mai világban, mivel oldja a feszültséget felnőttben, gyermekben egyaránt. A közös nevetések összekovácsolják a közösséget, fesztelenné teszik a légkört. Szerintünk ez a legfontosabb. Kicsit sem vagyunk távolságtartók, inkább a „tyúkanyó” típusba tartozunk /óvónőképzőt végeztünk mindketten/. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne követelnénk. Személyiségünk különböző, de a gyerekek mindkettőnket elfogadnak, ahogy mi is igyekszünk elfogadni őket. A lényeg, hogy lehetőleg senki se sérüljön!

Újdonság számunkra a sakk tantárgy bevezetése. Mindketten elvégeztük a szükséges oktatást, így nagy izgalommal várjuk, hogy a táblajáték adta lehetőségeket kihasználva, még változatosabb módon fejlesszük a gyerekek logikus gondolkodását, kreatív problémamegoldó képességeit.

Tanítói munkánk során volt már tagozatos és tagozat nélküli osztályunk is, melyek napközis formában működtek. Így mindketten állíthatjuk, hogy leginkább iskolaotthonban ismerhetjük meg a gyermekek valós személyiségét, mert a játék és szabadidős tevékenységek alatt jobban megnyílnak, hamarabb felszínre kerül valódi énjük minden rejtett oldala.

A tanulók reggeltől estig velünk vannak, így négy év elteltével majdnem olyan jól ismerjük őket, mint saját szüleik. Nem esik nehezünkre meghallgatni a valós vagy vélt sérelmeket, rutint szereztünk bőven ezek megoldása terén, mivel saját gyermekkel is „jól el vagyunk látva”. Van lányunk is, fiunk is bőven, sőt az „iker”problémák sem állnak távol tőlünk, egyikünk testközelből tapasztalta azokat nap, mint nap.  

Mi jöhet még?!                             26 elsős szeptemberben! Várjuk őket szeretettel!

                                                         Kati néni, Anikó néni”

Az 1. s osztály, a már VIII.-ként induló hagyományos Birkózó-, Fitness osztályunk. A testnevelés órákat szakedzők tartják. A sportág specifikus követelményei beépülnek az iskolai tananyagba. A sport és a tanulás mellett egy összetartó közösség tagjaivá válnak.

Mindkét elsős osztályban heti 1 tanórai Angol nyelvoktatás van, és heti 2 óra Rajzórát tartunk. 

Az 1.s osztály tanítói: Dancsi-Molnár Ágnes és Maczkó-Niszner Annamária.

Ági néni bemutatkozása:

,,A játék.

      Az különös.

Gömbölyű és gyönyörű,

csodaszép és csodajó,

nyitható és csukható,

gomb és gömb és gyöngy, gyürű.

Bűvös kulcs és gyertya lángja,

színes árnyék, ördöglámpa.,,

(Kosztolányi Dezső)

                Tanítói diplomámat 2011-ben szereztem meg a debreceni Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskolán magyar műveltség területen. 2015-től dolgozom a Gyulai István Általános Iskolában.

                Szülőként és pedagógusként egyaránt fontosnak tartom, hogy minden gyermek megszerezhesse azokat a készségeket, ismereteket amelyek ahhoz szükségesek, hogy az életben a lehető legjobban tudjon boldogulni, használni tudja megszerzett tudását.

                Mottóm a ,,senkit nem hagyunk hátra”, legyen szó tehetséggondozásról vagy a nehezebben indulók felzárkóztatásáról. Úgy gondolom minden gyermek különleges, egyedi és tehetséges, csak meg kell találni, hogy miben. Hogyan? Kedvességgel, empátiával, megértéssel, elfogadással, meghallgatással.

                Véleményem szerint, ahhoz hogy a kisiskolás megfelelően tudjon előre haladni tanulmányaiban, elengedhetetlen, hogy a szülő-pedagógus kapcsolat is szilárd legyen, elfogadáson és bizalmon alapuljon. Hiszem, hogy mind a szülőknek, mind nekünk pedagógusoknak közös a célunk, hogy a gyermek nyugodt és felhőtlen körülmények között tanulhasson.

                Biztos vagyok benne, hogy sok játékkal, élménnyel és türelemmel minden gyereknek öröm lehet a tanulás, ezért igyekszem pozitív és elfogadó környezetet kialakítani az osztályaimban.

                Izgatottan és nagy örömmel várom, hogy megismerhessem új tanuló társaimat, hiszen nem csak ők tanulnak az iskolában, hanem mi pedagógusok is tanulunk valamit tőlük, róluk minden nap.

Annamari néni bemutatkozója:

„Kedves Szülők és Gyerekek!

Maczkó-Niszner Annamária vagyok. 1988-ban fejeztem be tanulmányaimat itt, az akkor még Stromfeld Aurél Általános Iskolában, majd 1998-ban visszatértem, mint alsós tanító.

Mind diákként, mind tanítóként szerettem idejárni. Szerencsésnek mondhatom magamat, mert nagyszerű emberektől tanulhattam, akik mély nyomot hagytak bennem. Nagylányom ide járt és fiam is itt tanul 8. osztályban.

2002-ben drámapedagógus diplomát szereztem. A  drámapedagógia által nyújtott lehetőségek segítséget jelentenek számomra kis tanítványaim alkotó munkájának, fantáziájuk, kreativitásuk, képzelőerejük kibontakoztatásában, a tanulás-tanítás folyamatában, az esetleges feszültségek oldásában, hiszen  a játékos tevékenységek sikerélményt nyújthatnak.

Eddig rajztagozatos és dráma irányultságú osztályokban tanítottam.

2024-ben tehetségfejlesztő pedagógus végzettséget szereztem. A kreatív alkotás szívügyem.

Nagyon fontosnak tartom a közösségformálás, a tehetséggondozás és a lemaradók felzárkóztatásának jelentőségét munkámban.

Jelenleg a 4. c osztályfőnöke vagyok és az 5. évfolyamon dráma és színház tantárgyat tanítok.

Szeptemberben induló birkózó-,fitness osztályunkba szeretettel várjuk tanítópárommal a kis elsősöket!”