Elérhetőség

Titkárság: 06-30-358-0576

Étkezés befizetés 2020

VÁLTOZÁS:

   
  1x 3x  
kerületen kívül lakóknak fizetendő: 532/nap 768/nap  
       
Pesterzsébetieknek fizetendő: 479/nap 691/nap  
       

 

Határtalanul

Székelyföld kincsei. 2018/2019

Főoldal | Minimum követelmény testnevelés 5-8. évfolyam

Minimum követelmény testnevelés 5-8. évfolyam

  • Továbbhaladás feltételei testnevelés 5.osztály
  • Természetes és nem természetes mozgásformák
  • A gyakorláshoz szükséges alakzatok öntevékeny gyors kialakítása.
  • Öntevékeny részvétel a szervezési feladatok végrehajtásában.
  • A bemelegítésre, a sokoldalú előkészítésre, valamint a képességfejlesztésre

alkalmas mozgásformák, gyakorlatok folyamatos, pontosságra törekvő és

megfelelő intenzitású végrehajtása.

  • 8-10 gyakorlattal önálló bemelegítés végrehajtása.
  • A tanévben alkalmazott gimnasztika alapvető szakkifejezéseinek ismerete.
  • A testtartásért felelős izmok tudatos, koncentratív fejlesztése. A biomechanikailag

helyes testtartás kialakítása.

  • Relaxációs módszerek alkalmazásával a feszültségek önálló szabályozása.
  • A bemelegítés és a levezetés szempontjainak ismerete.
  • Sportjátékok
  • A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása

testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.

  • Törekvés a játékelemek (technikai, taktikai elemek) pontos, eredményes

végrehajtására és tudatos kontrollálására.

  • A sportjátékok játékszabályainak ismerete és alkalmazása.
  • Szabálykövető magatartás, önfegyelem, együttműködés kinyilvánítása a
  • sportjátékokban.
  • Részvétel a kedvelt sportjátékban a tanórán kívüli sportfoglalkozásokon vagy egyéb

szervezeti formában.

  • Atlétika jellegű feladatok
  • A tanult futó-, ugró-, dobógyakorlatok jártasság szintű elsajátítása.
  • A rajtok végrehajtása az indítási jeleknek megfelelően.
  • A vágta és a tartósfutás technikájának végrehajtása a mozgásmintának
  • megfelelően.
  • Ugrásoknál a nekifutás távolságának és sebességének kialakítása tapasztalatok
  • felhasználásával.
  • A kislabda-hajító technika képességeknek megfelelő elsajátítása.
  • A kar- és láblendítés szerepének ismerete az el- és felugrások eredményességében.
  • Az atlétikai versenyek alapvető szabályainak ismerete.
  • Szervezési feladatok vállalása a tanórai versenyek lebonyolításában.
  • Torna jellegű feladatok
  • A testtömeg uralása nem szokványos támaszhelyzetekben és

támaszgyakorlatokban – szükség esetén segítségadás mellett.

  • A tanult akadályleküzdési módok és feladatok biztonságos végrehajtása.
  • A dinamikus és statikus egyensúlygyakorlatok végrehajtása a képességnek
  • megfelelő magasságon, szükség esetén segítségadás mellett.
  • Talaj-, illetve gerendagyakorlat önálló összeállítása.
  • Az aerobik alaplépések összekapcsolása egyszerű kartartásokkal és

kargyakorlatokkal.

  • Az alaplépésekből 2-4 ütemű gyakorlat végrehajtása helyben és haladással, zenére

is.

  • A ritmikus sportgimnasztika egyszerű tartásos és mozgásos gyakorlatelemeinek

bemutatása.

  • A járások, ritmizált lépések, futások és szökdelések technikailag megközelítően

helyes végrehajtása.

  • A gyakorlatvégzések során előforduló hibák elismerése és a javítási megoldások

elfogadása.

  • A balesetvédelmi utasítások betartása.
  • Segítségnyújtás a társaknak.
  • Alternatív környezetben űzhető sportok
  • A tanult alternatív környezetben űzhető sportágak alaptechnikai gyakorlatainak

bemutatása.

  • A sportágak űzéséhez szükséges eszközök biztonságos használata.
  • A természeti és környezeti hatások és a szervezet alkalmazkodó képessége közötti

összefüggés ismerete.

  • A természeti környezetben történő sportolás egészségvédelmi és környezettudatos

viselkedési szabályainak elfogadása és betartása.

  • A mostoha időjárási feltételek mellett is aktív részvétel a foglalkozásokon.
  • Önvédelmi és küzdőfeladatok
  • Az alapvető önvédelmi fogások és eséstechnikák elfogadható bemutatása, különös

tekintettel a tompítási technikákra, Grundbirkózásban az alaphelyzetek, a kitolás és

a kihúzás végrehajtása.

  • A dzsúdó elemi guruló- és esés gyakorlatainak bemutatása.
  • Jártasság néhány önvédelmi fogásban.
  • A test-test elleni küzdelmet vállalása.
  • Belátása annak, hogy a küzdősportok nem az agresszió eszközei. Érzelmek és az

esetleges agresszió szabályozása.

  • Mások teljesítményének elismerése.
  • A feladatok végrehajtásában aktivitásra törekvés.
  • A tanult önvédelmi és küzdő jellegű feladatok szabályainak ismerete és

alkalmazása.

  • A továbbhaladás feltétele a tanórák 70%-án való részvétel. Amennyiben ez felszerelés hiány miatt nem valósul meg, úgy a tanuló nem felelt meg a továbbhaladás feltételeinek.

 

  • 6.Testnevelés
  • Természetes és nem természetes mozgásformák
  • A gyakorláshoz szükséges alakzatok öntevékeny gyors kialakítása.
  • Öntevékeny részvétel a szervezési feladatok végrehajtásában.
  • A bemelegítésre, a sokoldalú előkészítésre, valamint a képességfejlesztésre

alkalmas mozgásformák, gyakorlatok folyamatos, pontosságra törekvő és

megfelelő intenzitású végrehajtása.

  • 8-10 gyakorlattal önálló bemelegítés végrehajtása.
  • A tanévben alkalmazott gimnasztika alapvető szakkifejezéseinek ismerete.
  • A testtartásért felelős izmok tudatos, koncentratív fejlesztése. A biomechanikailag

helyes testtartás kialakítása.

  • Relaxációs módszerek alkalmazásával a feszültségek önálló szabályozása.
  • A bemelegítés és a levezetés szempontjainak ismerete.
  • Sportjátékok
  • A sportjátékok technikai és taktikai készletének elsajátítása, ezek alkalmazása

testnevelési játékokban, játékos feladatokban és a sportjátékban.

  • Törekvés a játékelemek (technikai, taktikai elemek) pontos, eredményes

végrehajtására és tudatos kontrollálására.

  • A sportjátékok játékszabályainak ismerete és alkalmazása.
  • Szabálykövető magatartás, önfegyelem, együttműködés kinyilvánítása a

sportjátékokban.

  • Részvétel a kedvelt sportjátékban a tanórán kívüli sportfoglalkozásokon vagy egyéb

szervezeti formában.

  • Atlétika jellegű feladatok
  • A tanult futó-, ugró-, dobógyakorlatok jártasság szintű elsajátítása.
  • A rajtok végrehajtása az indítási jeleknek megfelelően.
  • A vágta és a tartósfutás technikájának végrehajtása a mozgásmintának

megfelelően.

  • Ugrásoknál a nekifutás távolságának és sebességének kialakítása tapasztalatok

felhasználásával.

  • A kislabda-hajító technika képességeknek megfelelő elsajátítása.
  • A kar- és láblendítés szerepének ismerete az el- és felugrások eredményességében.
  • Az atlétikai versenyek alapvető szabályainak ismerete.
  • Szervezési feladatok vállalása a tanórai versenyek lebonyolításában.
  • Torna jellegű feladatok
  • A testtömeg uralása nem szokványos támaszhelyzetekben és

támaszgyakorlatokban – szükség esetén segítségadás mellett.

  • A tanult akadályleküzdési módok és feladatok biztonságos végrehajtása.
  • A dinamikus és statikus egyensúlygyakorlatok végrehajtása a képességnek

megfelelő magasságon, szükség esetén segítségadás mellett.

  • Talaj-, illetve gerendagyakorlat önálló összeállítása.
  • Az aerobik alaplépések összekapcsolása egyszerű kartartásokkal és

kargyakorlatokkal.

  • Az alaplépésekből 2-4 ütemű gyakorlat végrehajtása helyben és haladással, zenére

is.

  • A ritmikus sportgimnasztika egyszerű tartásos és mozgásos gyakorlatelemeinek

bemutatása.

  • A járások, ritmizált lépések, futások és szökdelések technikailag megközelítően

helyes végrehajtása.

  • A gyakorlatvégzések során előforduló hibák elismerése és a javítási megoldások

elfogadása.

  • A balesetvédelmi utasítások betartása.
  • Segítségnyújtás a társaknak.
  • Alternatív környezetben űzhető sportok
  • A tanult alternatív környezetben űzhető sportágak alaptechnikai gyakorlatainak

bemutatása.

  • A sportágak űzéséhez szükséges eszközök biztonságos használata.
  • A természeti és környezeti hatások és a szervezet alkalmazkodó képessége közötti

összefüggés ismerete.

  • A természeti környezetben történő sportolás egészségvédelmi és környezettudatos

viselkedési szabályainak elfogadása és betartása.

  • A mostoha időjárási feltételek mellett is aktív részvétel a foglalkozásokon.
  • Önvédelmi és küzdőfeladatok
  • Az alapvető önvédelmi fogások és eséstechnikák elfogadható bemutatása, különös

tekintettel a tompítási technikákra, Grundbirkózásban az alaphelyzetek, a kitolás és

a kihúzás végrehajtása.

  • A dzsúdó elemi guruló- és esés gyakorlatainak bemutatása.
  • Jártasság néhány önvédelmi fogásban.
  • A test-test elleni küzdelmet vállalása.
  • Belátása annak, hogy a küzdősportok nem az agresszió eszközei. Érzelmek és az

esetleges agresszió szabályozása.

  • Mások teljesítményének elismerése.
  • A feladatok végrehajtásában aktivitásra törekvés.
  • A tanult önvédelmi és küzdő jellegű feladatok szabályainak ismerete és

alkalmazása.

  • A továbbhaladás feltétele a tanórák 70%-án való részvétel. Amennyiben ez felszerelés hiány  miatt nem valósul meg, úgy a tanuló nem felelt meg a továbbhaladás feltételeinek.

 

 

  • 7.Testnevelés
  • Természetes és nem természetes mozgásformák
  • Gyakorlottság a célszerű óraszervezés megvalósításában.
  • Egyszerű relaxációs technikákról tájékozottság.
  • Egyszerű gimnasztikai gyakorlatok önálló összefűzése és előadása zenére.
  • Az erősítés és nyújtás néhány ellenjavallt gyakorlatának ismerete.
  • Az összehangolt, feszes testtartás kritériumainak való megfelelésre kísérletek.
  • A kamaszkori személyi higiénéről elemi tájékozottság.
  • Az eddig elsajátított relaxációs technikák, és a képtudati, szimbolizációs folyamatok

összekapcsolása.

  • Sportjátékok
  • Gazdagabb sportjáték-technikai és -taktikai készlet.
  • Jártasság néhány taktikai formáció, helyzet megoldásában.
  • A játékszabályok kibővített körének megértése és alkalmazása.
  • A csapatjátékhoz szükséges együttműködés és kommunikáció fejlődése.
  • A sportjátékokhoz tartozó test-test elleni küzdelem megtapasztalása és elfogadása.
  • Konfliktusok, sportszerűtlenségek, deviáns magatartások esetén a gondolatok,

vélemények szóban történő kifejezése.

  • Sporttörténeti alapvető tájékozottság a labdajátékokban.
  • Atlétika jellegű feladatok
  • Az atlétikai cselekvésminták sokoldalú és célszerű alkalmazása.
  • Futó-, ugró- és dobógyakorlatok képességeknek megfelelő végzése a tanult

versenyszabályoknak megfelelően.

  • Mérhető fejlődés a képességekben és a sportági eredményekben.
  • Az atlétikai alapmozgásokban mozgásmintához közelítő bemutatás, a

lendületszerzések és a befejező mozgások összekapcsolása.

  • A futás, a kocogás élettani jelentőségének ismerete
  • Torna jellegű feladatok
  • A helyes testtartás, a koordinált mozgás és az erőközlés összhangjának jelenléte a

torna jellegű mozgásokban.

  • Talajon, gerendán, valamint gyűrűn növekvő önállóság jeleinek felmutatása a

gyakorlásban, gyakorlat-összeállításban.

  • A szekrény- és a támaszugrások bátor végrehajtása, a képességnek megfelelő

magasságon.

  • Látható fejlődés az aerobikgyakorlatok kivitelében és a zenével összhangban

történő végrehajtása.

  • Önkontroll, együttműködés és segítségnyújtás a torna jellegű gyakorlatok

végrehajtásában.

  • Alternatív környezetben űzhető sportok
  • Az évszakoknak megfelelő rekreációs célú sportágakban és népi hagyományokra

épülő sportolási formákban bővülő gyakorlási tapasztalat és fellelhető erősebb

belső motiváció némelyik területén.

  • Az egészséges életmóddal kapcsolatos ismeretek kinyilvánítása.
  • A természeti erők és a sport hasznos összekapcsolásának ismerete és az ezzel

kapcsolatos előnyök, rutinok területén jártasság.

  • A környezettudatosság cselekedetekben való megjelenítése.
  • A verbális és nem verbális kommunikáció fejlődése a testkultúra hagyományos és

újszerű mozgásanyagainak elsajátításában.

  • A szabadidőben végzett sportolás iránti pozitív beállítódás felmutatása.
  • Önvédelmi és küzdőfeladatok
  • A grundbirkózás alaptechnikájának, szabályainak gyakorlatban történő

alkalmazása.

  • A különböző eséstechnikák, szabadulások, leszorítások és az önvédelmi

gyakorlatainak kontrollált végrehajtása társsal.

  • Állásküzdelemben jártasság.
  • A fenyegetettségi szituációkra, segítségkérésre, menekülésre vonatkozó ismeretek

elsajátítása.

  • A sportszerű győzni akarás kinyilvánítása.

A fájdalomtűrésben és az önfegyelemben érzékelhető fejlődés.

  • A továbbhaladás feltétele a tanórák 70%-án való részvétel. Amennyiben ez felszerelés hiány miatt nem valósul meg, úgy a tanuló nem felelt meg a továbbhaladás feltételeinek.

 

  • 8. Testnevelés
  • Természetes és nem természetes mozgásformák
  • Gyakorlottság a célszerű óraszervezés megvalósításában.
  • Egyszerű relaxációs technikákról tájékozottság.
  • Egyszerű gimnasztikai gyakorlatok önálló összefűzése és előadása zenére.
  • Az erősítés és nyújtás néhány ellenjavallt gyakorlatának ismerete.
  • Az összehangolt, feszes testtartás kritériumainak való megfelelésre kísérletek.
  • A kamaszkori személyi higiénéről elemi tájékozottság.
  • Az eddig elsajátított relaxációs technikák, és a képtudati, szimbolizációs folyamatok

összekapcsolása.

  • Sportjátékok
  • Gazdagabb sportjáték-technikai és -taktikai készlet.
  • Jártasság néhány taktikai formáció, helyzet megoldásában.
  • A játékszabályok kibővített körének megértése és alkalmazása.
  • A csapatjátékhoz szükséges együttműködés és kommunikáció fejlődése.
  • A sportjátékokhoz tartozó test-test elleni küzdelem megtapasztalása és elfogadása.
  • Konfliktusok, sportszerűtlenségek, deviáns magatartások esetén a gondolatok,

vélemények szóban történő kifejezése.

  • Sporttörténeti alapvető tájékozottság a labdajátékokban.
  • Atlétika jellegű feladatok
  • Az atlétikai cselekvésminták sokoldalú és célszerű alkalmazása.
  • Futó-, ugró- és dobógyakorlatok képességeknek megfelelő végzése a tanult

versenyszabályoknak megfelelően.

  • Mérhető fejlődés a képességekben és a sportági eredményekben.
  • Az atlétikai alapmozgásokban mozgásmintához közelítő bemutatás, a

lendületszerzések és a befejező mozgások összekapcsolása.

  • A futás, a kocogás élettani jelentőségének ismerete.
  • Torna jellegű feladatok
  • A helyes testtartás, a koordinált mozgás és az erőközlés összhangjának jelenléte a

torna jellegű mozgásokban.

  • Talajon, gerendán, valamint gyűrűn növekvő önállóság jeleinek felmutatása a
  • gyakorlásban, gyakorlat-összeállításban.
  • A szekrény- és a támaszugrások bátor végrehajtása, a képességnek megfelelő

magasságon.

  • Látható fejlődés az aerobikgyakorlatok kivitelében és a zenével összhangban

történő végrehajtása.

  • Önkontroll, együttműködés és segítségnyújtás a torna jellegű gyakorlatok

végrehajtásában.

  • Alternatív környezetben űzhető sportok
  • Az évszakoknak megfelelő rekreációs célú sportágakban és népi hagyományokra

épülő sportolási formákban bővülő gyakorlási tapasztalat és fellelhető erősebb

belső motiváció némelyik területén

  • Az egészséges életmóddal kapcsolatos ismeretek kinyilvánítása.
  • A természeti erők és a sport hasznos összekapcsolásának ismerete és az ezzel

kapcsolatos előnyök, rutinok területén jártasság.

  • A környezettudatosság cselekedetekben való megjelenítése.
  • A verbális és nem verbális kommunikáció fejlődése a testkultúra hagyományos és

újszerű mozgásanyagainak elsajátításában.

  • A szabadidőben végzett sportolás iránti pozitív beállítódás felmutatása.
  • Önvédelmi és küzdőfeladatok
  • A grundbirkózás alaptechnikájának, szabályainak gyakorlatban történő

alkalmazása.

  • A különböző eséstechnikák, szabadulások, leszorítások és az önvédelmi

gyakorlatainak kontrollált végrehajtása társsal.

  • Állásküzdelemben jártasság.
  • A fenyegetettségi szituációkra, segítségkérésre, menekülésre vonatkozó ismeretek

elsajátítása.

  • A sportszerű győzni akarás kinyilvánítása.

A fájdalomtűrésben és az önfegyelemben érzékelhető fejlődés.

  • A továbbhaladás feltétele a tanórák 70%-án való részvétel. Amennyiben ez felszerelés hiány miatt nem valósul meg, úgy a tanuló nem felelt meg a továbbhaladás feltételeinek.

 

 

Esemény naptár

Naptár

2021. december 1. szerda  49. hét

Névnapok ma:

Elza

Névnapok holnap:

Melinda,Vivien

müpa

Drónnal támogatott oktatás

 

 

Dec
01
Nincs esemény
Nincs esemény
Dec
02
Nincs esemény
Nincs esemény
Dec
03
Jelentkezés a központi felvételire...
Részletek >>
Címünk
Gyulai István Általános Iskola 1202 Budapest, Mártírok útja 205.
OM azonosító: 035160
Telefon és Fax
Telefon: (06-1) 285-42-48
Fax: (06-1) 285-42-46
Igazgatói iroda: (06-1) 285-42-46
Ig.helyettesek: (06-1) 421-54-20
Alapítvány
Stromfeld Aurél Általános Iskola „a Diákokért 50 éve ” Alapítvány
Az alapítvány adószáma:
18252453-1-43
Copyright © 2014 - Gyulai István Általános Iskola