Minimum követelményszint 2. évfolyam végére
Magyar irodalom - Olvasás
A tanuló képes legyen:
-
ismert típusú írott utasítások megértésére, végrehajtására (szövegértés néma olvasással),
Néma szövegértő olvasásának minimum követelményszintje: 40%
-
kérdésekre adott válaszok értelmes megfogalmazására rövid mondatokban
-
tanult memoriterek szöveghű elmondására /Választható: Petőfi S.: Anyám tyúkja, József Attila: Altató, Petőfi Sándor: Itt van az ősz…/
-
szavak, szószerkezetek,rövid mondatok néma és hangos olvasására, minimum a szavak szintjén olvasó.
-
olvasott szöveg tartalmának elmondására tanítói kérdésekre
Magyar nyelv-Írás
-
Szabályos betűalakításra és betűkapcsolásra a szavak, szókapcsolatok, mondatok és rövid szövegek írásakor.
-
Az íráshasználat normáinak megtartására.
-
Elvárható tempójú írásra.
-
Két-három összefüggő mondat leírására másolással, tollbamondás után vagy emlékezetből. Minimum követelményszint: 40 %.
-
A mondat, a szó, a hang, a betű felismerésére és megnevezésére.
-
Az ábécé hangjainak felsorolására.
-
A betűrend használatára egyszerűbb gyakorlati feladatokban.
-
A hangok csoportosítására fajtájuk és időtartamuk szerint.(Rövid/Hosszú Magánhangzók, Mássalhangzók)
-
A szótagolás szabályszerűségeinek felismerésére.
-
A szótő felismerésére, a toldalékok jelölésére.
-
A toldalékos szavak felismerésére szövegben. Szavak toldalékos alakjának alkotására segítséggel
-
A -ba, -be, -ban, -ben ragos szóalakok helyes használatára és leírására.
-
A beszélői szándék felismerésére a kijelentő és a kérdő mondatokban.Megnevezésükre.
-
A j és ly használatára az ismert szókincs körében, legalább 40 % elérése.
Szabályismeret és alkalmazás:
-
az időtartam jelölésére;
-
a kiejtéstől eltérő hang- kapcsolatok( segítséggel);
-
A mondatkezdő nagybetű és a megfelelő mondatvégi írásjel jelölésére, alkalmazására írásbeli feladatokban.
-
Mondatok szavakra bontására.
Matematika
- Adott szabályú sorozat folytatása.
- Számok helye a számegyenesen, nagyság szerinti sorrendje.
- A számok néhány tulajdonságának ismerete: adott szám jellemzése a megismert tulajdonságokkal.
- A számok közötti kapcsolatok felismerése.
- Alapműveletek (összeadás, kivonás, szorzás, részekre osztás, bennfoglalás, maradékos osztás) értelmezése kirakással. Műveletek megoldása szóban 100-as számkörben.
- A kisegyszeregy biztonságos ismerete.
- A számok közötti kapcsolatok műveletekkel történő megjelenítése.
- Tagok felcserélhetőségének ismerete.
- Fordított műveletek alkalmazása.
- A műveletek közötti kapcsolatok felismerése.
- Állítások megfogalmazása tevékenységről, rajzról.
- Egyszerű nyitott mondat megoldása tanítói segítséggel.
- Egyszerű szöveges feladatok értelmezése, megoldása tanítói segítséggel.
- a feladatlap megoldásának minimum teljesítési szintje: 40 %
Minimum követelmények környezetismeret 2. osztály
Képességeinek megfelelően második osztály végén a tanuló:
-
tájékozódjon jól saját testén, tudja megnevezni a tanult testrészeket.
-
ismerje és használja pontosan az előtte, mögötte, alatta, fölötte, mellette kifejezéseket.
-
ismerje iskolája nevét és pontos címét.
-
tudja elmondani saját lakcímét, szülei nevét.
-
tudja helyes sorrendben felsorolni a napszakokat, a hét napjait, a hónapokat és az évszakokat.
-
nevezze meg az évszakok jellemző időjárási jelenségeit és a hozzájuk tartozó hónapok neveit.
-
ismerje fel környezete tárgyainak és élőlényeinek néhány érzékelhető tulajdonságát.
-
tudjon megfigyeléseiről, tapasztalatairól beszámolni kérdések segítségével.
-
mutasson be a tanult élőlények közül egyet, sorolja fel jellemző jegyeit.
-
ismerje a fontosabb élelmiszercsoportokat, valamint ezek arányos fogyasztását egészsége érdekében.
-
ismerje a leggyakoribb közlekedési veszélyforrásokat és azok elkerülésének módját.
-
legyen képes méréseket végezni, használja helyesen a mérőeszközöket, tudja lejegyezni mérési eredményeit.
-
legyen képes megoldani az írásbeli feladatokat minimum 40%-ban.
Etika
Szóbeli vizsga
Az életkorának megfelelő reális képpel rendelkezzen saját külső tulajdonságairól, legyen tisztában a legfontosabb személyi adataival.
Érezze a család fontosságát, tudja elhelyezni magát a családja kapcsolatrendszerében.
Legyen tudatában a szeretetkapcsolatok fontosságának és lássa át társas viszonyainak alapvető szerkezetét.
Törekedjen arra, hogy érzelmeit a közösség számára elfogadható módon nyilvánítsa ki.
A beszélgetés során tartsa be az udvarias társalgás elemi szabályait, a partner személyét figyelembe véve különböző beszédmódokat tudjon alkalmazni.
Legyen képes átélni a természet szépségét, és értse, hogy felelősek vagyunk a körülöttünk lévő élővilágért.
Érezze a hagyományok közösségmegtartó szerepét.
Tudja megkülönböztetni a valóságos és a virtuális világot a korosztályának megfelelően.
Minimum követelmények ének-zene 2. osztály
Második osztály végén a tanuló legyen képes:
-
jó hangmagasságban egy dal eléneklésére emlékezetből.
(választható: Tik csak esztek, isztok; Méz,méz,méz; A tokaji szőlőhegyen; Cifra palota; Egyél libám; Még azt mondják; Mély erdőn, Kinyílt a rózsa; Hatan vannak a mi ludaink; Virágéknál ég a világ)
-
a választott dal éneklésére egyenletes mérő tapsolásával.
-
a tanult ritmikai elemek megnevezésére gyakorlónévvel.
(tá-negyed, titi-nyolcadpár, szün-negyed szünet, táá-félérték, szüün-félérték szünete)
-
a tanult ritmikai elemeket tartalmazó rövid ritmus visszatapsolására.
-
a tanult ritmikai elemeket tartalmazó rövid ritmusgyakorlat tapsolására segítséggel.
-
a tanult ritmusértékekkel kettes és négyes ütemek alkotására segítséggel.
-
egyszerű dallamfordulatok (sz,l,m,d) visszaéneklésére segítséggel.
-
a tanult szolmizációs hangok (sz,l,m,r,d) megnevezésére, kézjelének bemutatására.
-
felismerni és megnevezni képről a hegedűt, zongorát, trombitát.
-
a tanult fúvós és vonós hangszerek szétválogatására képek segítségével.
Kimeneteli követelmények 2. évfolyam:
-
Képzelőerő, belső képalkotás fejlődése.
-
Az életkornak megfelelő, felismerhető ábrázolás készítése.
-
Az alkotótevékenységnek megfelelő, rendeltetésszerű és biztonságos anyag- és eszközhasználat, a környezettudatosság szempontjainak egyre szélesebb körű figyelembevételével.
-
A felszerelés önálló rendben tartása.
-
A képalkotó tevékenységek közül személyes kifejező alkotások létrehozása.
-
Alkotótevékenység és látványok, műalkotások szemlélése során néhány forma, szín, vonal, térbeli hely és irány, felismerése, használatára.
-
A szobor, festmény, tárgy, épület közötti különbségek felismerése.
-
Látványok, műalkotások néhány perces szemlélése.
-
Médiumok azonosítása, igény kialakítása a médiahasználat során a tudatosabb választásra, illetve reflektív médiahasználat.
-
Médiaélmények változásának és médiatapasztalattá alakíthatóságának felismerése.
-
A médiaszövegek néhány elemi kódjának a (kép, hang, cselekmény) azonosítása, illetve ezzel kapcsolatos egyszerű összefüggések felismerése (pl. médiaszövegek emberek által mesterségesen előállított tartalmak, kreatív kifejező eszközöket használnak, amelyek befolyásolják azok hatását).
-
A személyes kommunikáció és a közvetett kommunikáció közötti alapvető különbségek felismerése.
-
Az életkorhoz igazodó internetes tevékenységek gyakorlása és az abban rejlő veszélyek felismerése.
-
Az alkotó és befogadó tevékenység során a saját érzések felismerése, és azok kifejezése.
Minimum követelmény:
-
Tudja, mi az azonosság, hasonlóság.
-
Legyen tisztában a beállítás tárgyainak arányával.
-
Tudja, mi a kontraszt.
-
Ismerje a fő- és mellékszíneket.
-
Tudja a tempera és vízfesték jellemző fogásait alkalmazni.
-
Tudjon valamely eseményt, élményt megfogalmazni.
-
Legyen jártas az eszköznélküli anyagalakításban.
-
Tudjon valamely eseményt, élményt vizuálisan megjeleníteni.
-
Legyen képes egyszerű bábokat tervezni, megalkotni.
-
Ismerjen néhány népművészeti technikát.
-
Gyermekkori sajátosságainak megfelelően tudjon jeleket felismerni, új jeleket alkalmazni a közlekedés vagy tanulmányaihoz kapcsolódóan más területen.
-
Legyen képes élmény befogadására saját és társai munkájának elemzése során.
-
Ismerje lakóhelyének legalább egy nevezetes műalkotását.
-
Legyen képes alkalmazni néhány kézműves-technikát.
Technika 2. évfolyam
Követelmények:
- Ismerjék az ember természetátalakító munkáját.
- Tartsák be a munkahelyi szokásokat, a csoportmunka szabályait.
- Ismerjék a vizsgált anyag tulajdonsága és felhasználhatósága közötti összefüggést.
- Legyenek képesek az elvégzendő munkához szükséges eszközök és szerszámok balesetmentes használatára.
- Legyenek képesek játékok, használati tárgyak megtervezésére (vázlatrajzok készítésére), elkészítésére a tanult műveletek alkalmazásával.
- Alkalmazzák a gyalogos közlekedés tanult szabályait.
- Alkalmazzák a tömegközlekedési eszközök használatára vonatkozó szabályokat.
Minimum követelmény:
-
Legyenek képesek az alapvető viselkedési normák szerint élni.
-
Maguk körül rendet tartani.
-
Az ember természetátalakító munkájának megismerése (lakóhely és lakótér).
-
Az anyagok tanult tulajdonságainak ismerete.
-
Az elvégzendő munkákhoz szükséges eszközök és szerszámok biztos, balesetmentes használata.
-
Látszati rajz, vázlatrajz készítése. A rajzelemek helyes alkalmazása.
-
Egyszerű tervezés, építés.
-
A háztartás és a hozzá kapcsolódó szokások megismerése és elmesélése.
Optimum követelmény:
-
Térérzékelés, konstruáló képesség fejlesztése.
-
Többféle megoldás keresése a tervezésben.
-
Méretarányok megfigyelése és alkalmazása.
-
Lényeges és lényegtelen ismérvek szétválasztása.
-
Játéktárgyak kialakítása, elkészítése egyre nagyobb önállósággal.
-
Összefüggések felfedezése tárgyak funkciója és anyagi tulajdonságaik között.
-
Az anyagokhoz és a készítendő munkadarabhoz megfelelő művelet tervezése, munkaeszköz megválasztása.
-
Feladattudat fejlesztése.
-
Veszélytudat kialakítása (a járművek használatával kapcsolatos veszélyhelyzetek ismerete).
Testnevelés minimumszint 2. évfolyam
a tanuló tudjon:
-
Tartós futás 3 percen keresztül megállás nélkül
-
Futómozgást kialakító feladatok, játékok végzése
-
Ismerje fel a vezényszavakat, rendgyakorlatokat tudjon végrehajtani
-
Alapvető gimnasztikai alapformákat hajtsa végre pontosan
-
Tudjon kúszni, mászni, támaszkodni, függeszkedni
-
Mozgásmintákat tudjon reprodukálni
-
Tudjon távolt ugrani helyből
-
Vegyen részt a testnevelési játékokban
-
Legyen képes a szabályokat követni és betartani.
-
Alakzatok gyors felvétele és változtatása.
-
Játékos és határozott formájú szabad - társas- és kézi-szergyakorlatok végrehajtása
-
Gyors indulás különféle testhelyzetekből.
-
Az ütközések, baleset elkerülése a fogójátékokban és futás feladatokban, térnyerés a fogóval szemben.
-
Szökdelések és ugrások megfelelő ritmusban.
-
Távolba és célba dobás egy és két kézzel.
-
Egyszerű támasz, függő- és egyensúly gyakorlatok végrehajtása.
-
Labdás feladatok.